11 July 2011

.Bersatu Kita Teguh, Bercerai Kita Roboh.


 Maaflah yer, aku masih tak berapa jelas dengan isu BERSIH 2.0 nih. Maybe aku bukan jenis yang mengambil port hal - hal politik. Tapi bila Polis buat sekatan jalan raya berhari - hari, aku rasa bengang jugak. Tapi cuba positifkan diri sendiri, untuk kebaikan semua. Aku cuma berharap Malaysia nih aman dan rakyat bersatu padu. Tak kiralah kita berlainan agama atau bangsa.

Mengenai BERSIH 2.0, ada jugak beberapa perkara yang mungkin aku setuju demi untuk mendapat keadilan dalam sistem UNDI. Tapi aku tak pasti sama ada cara atau penekanan yang digunakan adalah yang sewajarnya. Aku cuma berharap walau apa pun motif BERSIH 2.0 adalah untuk negara MALAYSIA. PATRIOT pula diwujudkan untuk menentang BERSIH 2.0 ekk? Dikepalai oleh Khairy Jamaluddin. Hmmm, aku cuma menganggap Khairy seorang yang terlebih - lebih emosinya, terlebih - lebih perlakuannya. Aku pasti matlamatnya juga untuk negara MALAYSIA, tapi caranya. Aduhaii. Kena banyak beristighfar. 

Seperti kata Abi bin Abi Thalib "Kemarahan orang bijak terletak pada perbuatannya, sedangkan kemarahan orang jahil pada ucapannya"

Dan tidak semestinya perlu melakukan perbuatan yang mengundang kesusahan orang lain. Apapun yang mereka cuba lakukan, aku berharap ianya demi untuk rakyat, negara dan bukan untuk diri sendiri atau bukan untuk menyusahkan orang lain. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh. Mudahan kita semua diberi keselamatan dunia dan akhirat oleh Allah swt.

No comments: