29 September 2011

.Ingat senang ker??.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Dari umur berapa korunk mula ambil Insurans? Atau korunk tak kesah? Aku baru terbukak hati nak ambik Insurans, sebelum ni tak pikir nak ada insurans, if ada aku kansel balik. Bongok rasa. Banyak bagusnya Insurans ni, nanti bolehlah mintak ejen - ejen Insurans explain, sebab aku bukan nak jual Insurans. Uhuhuhuhu~~

Aku cuma nak share, bukan senang Company Insurance nak approved application kita. Aku cuma dapat bayangkan ia sama seperti nak memohon pinjaman peribadi dari bank. Kau mestilah bergaji tinggi agar kau dapat bayar pinjaman kau itu. Insurans pulak, mestilah yang sihat tubuh badan dan juga mempunyai BMI yang ideal. Kalau tak, ko kena add on another 30% until 60% from your yearly payment if your BMI exceeded. At first aku rasa macam bongok sungguh. Macam nih, tunggu aku dapat BMI ideal lah dulu.

Aku bukan dapat gaji riban - riban nak bayar another extra 30% or 60% tuh. Nak bayar yang monthly pun aku pikir 4 5 kali kot. Tapi menyesal jugak tak jaga BMI. *SIGH* 

So, pada yang berminat nak ambil Insurans, BMI is one of the things you should consider. Aku cuma paham sedikit kenapa Insurance Company had to consider BMI status, because of risk, yang selebihnya aku cuma paham it's a burden! Tapi ejen mesti cakap, better you agreed je. *dem* I need to lose some weight =__=''

Takde Motif

No comments: