21 October 2011

.InsyaAllah, if Allah wills.

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
 
I am so grateful surrounded by super amazing people and I won't ask for more. They being so understanding, encourage and really supportive. They will never judge whether you are wrong or right, they always been there when you ups and when you downs. 

This is what you called a F R I E N D S and F A M I L Y. 

Ini bulan ke-10 perkahwinan aku, the most cliche things people keep asking was, 'bila nak ada baby?' 'da ada isi?' 'Are you planning?' Gosh! Aku rasa nak beli selotep takpun nak beli jarum ngan benang biar tutup mulut mereka - mereka itu.

Sometimes, these people don't understand. Oke untuk bertanya, tapi kalau da kerap sangat, tak menyampah ke? Menyampah sangat oke! Frankly says, I'm not planning and I'm mentally and physically ready to have a baby! Kadang - kadang kita terlupa yang Allah itu lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita dan Dia lebih mengetahui bila sebenarnya kita bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai Ibu dan Ayah walaupun kita rasa kita da cukup dari segala segi.

Itukan Qada dan Qadar Allah, kita kena redha, berusaha dan bertawakal. Tanyalah mana - mana isteri, siapa yang tak nak anak? Perempuan bongok jek yang tak nak. Yang buang anak dan sebagainya tak payahlah nak cakap lagi, tapi aku percaya itu semua ujian dari Allah. It will happens at the right time. 

Tak terbayang pasangan yang dah bertahun kahwin masih belum dikurniakan anak, mesti lagi hebat ujian untuk mereka. Sedangkan aku yang baru 10 bln dah stress dan sedih yang amat, apatah lagi mereka. Daripada nak bertanya dan cakap bukan - bukan, kan lebih baik mendoakan yang baik - baik. 

Itulah pentingnya sokongan dari kawan - kawan dan keluarga, lebih - lebih lagi suami. Dia yang paling rapat dengan kita, dan selalu ada dengan kita. Sebab setabah mana kau tengok seorang perempuan itu, kau takkan tahu sejauh mana hati dia terluka dan kau takkan tahu berapa banyak airmata yang dah mengalir.

So, stop talking about nonsenses and stop being so annoyed. Be positive larh, its not that difficult to do. For those wifey yang masih mencuba, keep trying, be cool and redha.

Maaf, gambar tiada motif =__=



No comments: