04 August 2011

.Dapat discount laa wehhh!.

Bukan discount apepun, discount umur. Boleh gituu. =) Bukan aku yang memandai bagi, tapi orang yang bagi. Gembira kah? Haruslah gembira.

Budak : Umo akak berapa?
Aku : cer teka.. cer teka..
Budak : 24 kan
Aku : Pesal ko yakin sangat??
Budak : Kak, saya tak pernah salah teka umur orang taw.. betulkan??
Aku : Aisehh, dapat discount laa.. (ketawa tersipu - sipu malu)
Budak : Bape umo akak??
Aku : Memandangkan ko dah kata 24, kira 24 lah. oke gitu?? ahahahhahaha!!
Budak : .................

Kesian budak itu, adakah dia sekadar mahu membodek atau tulus mengatakan muka aku macam 24 tahun? Jangan percaya kata - kata duniawi nih. Anggap jelah sekadar selingan untuk menggembirakan hati. Padahal, senyum lebar dapat discount. Eheheheheh!

Dan discount ini juga diberi oleh adik yang berkursus sekali dengan aku. 

Aku : Piqa, dah siap. Nanti tulis nama group oke.
Piqa : (Mengambil pen), Kak Gee, nama ngan IC.
Kak Gee : blaa... blaa..
Piqa : Miss Lee, ur name and IC
Miss Lee : blaa.. blaaa
Piqa : Kak el, nak nama ngan IC ...
Aku : (Selesai memberi nama) IC akak 8***......
Piqa : Akak bukan lahir tahun 86 ke??
Aku : ekkkk?? tak lah (tersenyum sambil tersipu - sipu)

Takda motif betul entry nih. *sigh*

No comments: