15 August 2011

.Lelaki Dan Payung.

Aku geram kalau en.Gorjes tak nak berpayung. Biar pun cuaca panas terik atau hujan. Aku tanya dia kenapa tak nak guna payung? Jawabnya 'tak macho, nnt macam awwww'. Aku tak tahu dimana letaknya keMachoan lelaki yang sebenar. Maklumlah, lain orang, lain perspektif. Tapi kalau tak nak guna payung sebab takut tak macho, agak tak munasabah.

Payung itu dicipta untuk melindungi kita dari condition hujan dan panas matahari. Kalau aku, aku add-on buat halau anjing dan buat protection tempias batu - batuan atau seangkatan. en.Gorjes seperti sedia maklum berkulit cerah, dia tak nak kulit gelap, tapi tak nak pakai payung bila panas terik. Nampak tak kat mana logik atau munasabahnya statement di atas?

Aku rasa lelaki yang guna payung macho jek. Ayah aku relax je guna payung. Segak bergaya dengan payung tajaan Mobil yang sebesar payung gerai kuih. Muat 4-5 orang lagi. Tak perlu lah fikir macho, tak macho, cuba fikir benefits yang payung ada. Pasnih en.Gorjes akan dibekalkan payung yang sangat banyak. =)

Nengok! Lelaki payungkan lelaki

No comments: