11 August 2011

.Ikhlaskanlah hatimu.

 Kadang - kadang aku rasa susah untuk mengikhlaskan hati bila buat something yang bukan kemahuan atau kehendak aku. Walaupun aku kata 'oke, saya akan buat', tapi hakikat sebenarnya macam - macam perkara aku fikir. 

Lagi - lagi dalam bulan puasa ni, aku cuba elakkan dari rasa begitu. MasyaAllah. Aku tarik nafas panjang - panjang supaya hati aku lega, cuba kosongkan fikiran supaya aku tak fikir bukan - bukan. Tapi gayanya, aku tetap terfikir. Sebabnya, aku tak suka orang yang tak organize. If nak minta bantuan aku, inform aku awal - awal. Ni main redah je.

Aku pun mungkin ada schedule kerja aku sendiri, tak best la tetibe buat macam tuh. Dalam keadaan bengang, aku still buat jugak. Tapi dalam otak, macam - macam aku fikir. *sigh* Mungkin dia dari jenis yang mengambil mudah mengenai orang lain. Itukan kerja dia, bukan kerja aku. If berbayar takpe gak. Ialah, melibatkan petrol dan fizikal kereta aku yang baru 10 bulan tuh. Nak tampung beban 8 orang. Insane!

Walaupun kerja tu susah, tapi kita happy, kita akan rasa senang hati. Tapi, percayalah, aku memang tak happy. Lagi - lagi tengok kereta aku. =__='' Isi dalamnya penuh dengan tanah, pasir dan segala kekotoran dari site. Sedih kan?? Jadi insan baik, selalu kena buli, jadi jahat? lagilah aku tak boleh. Yang boleh, positifkan diri, dan cakap Alhamdulillah. Allah lebih mengetahui.

No comments: