02 June 2011

.Suatu Pengakuan Terlarang.

macam mana nak mula yee,, oke, semalam time blogwalking kat sarkasis.. terbaca mengenai post beliau mengenai Malaymica. I am wondering, what exactly Malaymica is. Then, beliau menunjukkan satu link ini. I was erkkk? What The Heck! saya baca satu persatu perkataan yang ditulis hasil apa yang terbuku di dada dan minda dia. oke, she is a 14 year old girl. 

dengan penuh perasaan bangga ingin berterus terang, she's reveal a secret that in my opinion menjatuhkan Maruah seorang Perempuan. tapi dia bercakap mengenai maruah diri yang saya amat pasti dia sendiri tidak paham. saya cuma terbayangkan ibu bapa yang membesarkan dia. dia ingin berterus terang, tetapi pada punca yang salah. I'm just think she should keep it for herself. If dia ingin sekali berterus terang, bukan pada sekalian rakyat Malaysia yang majoritinya faham mengenai Maruah Diri.

She's just too naive and she's have no clue how this world can be so cruel. Dia sangat bermegah seolah dialah si Juara yang boleh mengaku mengenai perkara itu. Dia juga tak kesah if ada orang menggelarkannya BOHSIA. so pathetic -____-''

Bukankah seorang Perempuan itu harus ada perasaan MALU? Bukankah seorang Perempuan itu harus menjaga MARUAH DIRI nya? She's a Muslim, dan adakah Islam atas sekadar nama? Terfikir jugak tentang Ibu Bapanya, tidak mengajar anak ke? tidak soal siasat kemana anak pergi, dengan siapa dia berkawan. Simpati pada dia dan parents dia. I know her parents will do their best. Tapi tak pastilah di mana silapnya lagi.

Adakah dia tidak dikurniakan akal / minda yang cerdik seperti orang lain? yang boleh berfikir baik buruk sesuatu perkara, atau dia terlalu excited. dia sahaja yang tahu. pasti suatu hari nanti dia akan menyesal kerana terlalu ingin berterus terang dan mendedahkan sesuatu perkara yang dia belum fahami. dan sebenarnya, dia tidak menyesal melakukan perkara yang dia tahu adalah salah dan haram disisi agama.


No comments: